Vacature

Gezocht Regisseur M/V

Toneelvereniging Plankenkoorts uit Winssen is met ingang van november 2020 op zoek naar een enthousiaste regisseur (m/v) die een passie heeft voor het maken van een toneelstuk met maximaal 15 personen. Toneelvereniging Plankenkoorts repeteert vanaf november tot en met mei iedere week op maandagavond van 20.00 tot 22.00 uur in de Paulus in Winssen. Daarnaast zijn er in aanloop naar de voorstellingen nog een aantal zondagen waarop gerepeteerd wordt.

Toneelvereniging Plankenkoorts:

Plankenkoorts is opgericht op 7 mei 1984. In de achterliggende 35 jaar heeft Plankenkoorts zich van een veelzijdige kant laten zien door het spelen van blijspelen, kluchten, thrillers, serieus drama, musical en revue. Ieder jaar is het genre dat wij spelen anders. Onze seniorengroep bestaat uit een enthousiaste groep mensen, variërend tussen 16 en 55 jaar oud, die uit heel regio Maas en Waal komen. Ons belangrijkste doel is “met elkaar toneelspelen”. Ieder die dat wil krijgt de kans om te spelen, maar ook “elkaar ontmoeten” is een belangrijk gegeven. Dit resulteert in een zeer diverse groep met grote verschillen op het gebied van spelervaring.

Binnen onze groep is het sociale aspect erg belangrijk. Naast onze wekelijkse repetities worden er door de leden ook nog andere activiteiten georganiseerd, zoals een feestje aan het einde van het seizoen, een filmavond om de voorstelling van het vorige seizoen gezamenlijk te kijken, een Sinterkerstennieuwavond, workshops en soms een uitje in het teken van onze komende voorstelling.

In 2019 speelde de vereniging de voorstelling ‘Dorp in Verzet’ ter ere van haar vijfendertigjarig jubileum. De voorstelling is met veel enthousiasme ontvangen in de gemeenschap en Plankenkoorts ziet het als doel komende jaren voort te bouwen op dit succes.

Door de huidige situatie met betrekking tot het coronavirus heeft de vereniging het seizoen 2019-2020 verlengd tot oktober 2020. Daarnaast is het seizoen 2020-2021, waarvoor wij nu een regisseur zoeken, verkort. Na dit seizoen willen wij ons gewone speelschema weer oppakken in september 2021. Dit betekent dat het seizoen dan loopt van september tot en met april.

Functie-eisen

Wij zijn op zoek naar een regisseur (m/v):

* Met aantoonbare ervaring en/of cursussen of opleidingen.

* Die beschikt over uitstekende sociale vaardigheden en zich staande weet te houden in een groep.

* Die alle spelers op zijn of haar eigen niveau kan aanspreken en motiveren.

* Die zelf ideeën heeft over meer dan het toneelspel alleen. (decor, kleding enz.)

* Die zich proactief opstelt in de communicatie naar bestuursleden en organisatoren.

* Die ervaring heeft met en/of kennis over verschillende toneelgenres.

* Die zich flexibiel opstelt en bereidt is te zoeken naar manieren waarop toneel het best past binnen de huidige maatschappij.

Wat wij bieden

* Een leergierige en gevarieerde spelersgroep van ca. 15 personen.

* Een gemoedelijke en fijne sfeer tijdens en buiten de repetities.

* Een vergoeding van maximaal €30 per uur.

* Een samenwerking voor meerdere seizoenen. (Mits dit na het eerste seizoen voor alle partijen wenselijk is)

Extra informatie en procedure

Voor vragen over de vacature en de vereniging kunt u contact opnemen met sollicitatiecommissie via toneelver.plankenkoorts.1984gmail.com .Wij ontvangen graag voor 6 juli 2020 per mail een sollicitatie, waarin je beschrijft wat je motivatie is en hoe jij je verhoudt tot de functie-eisen. Daarnaast ontvangen we graag je artistieke CV.