Martha en Mathilda

Voor ons was het dit jaar een lastige keuze welk toneelstuk Dorp in Verzet zou moeten opvolgen, maar mede door de inspanning van de leescommissie is de keuze gevallen op het stuk Martha en Mathilda van de Belgische schrijver Pol Anrys.
Martha en Mathilda runnen vanuit hun oude boerderij een klein hotelletje in het dorpje Winssen. In augustus worden er een paar kamers verhuurd aan twee verschillende teams die mee doen aan een wielerkoers, namelijk de Winssense kermiskoers. Een van de wielrenners is hun nicht Margot die er voor gezorgd heeft dat de dames tijdens de koers deze wielrenners kunnen ontvangen. Deze twee teams zijn elkaars grote concurrenten, omdat het team met de beste gemiddeldes een sponsorcontract in de wacht sleept. Ook verblijft er in het hotel een priv├ędetective en een duister stelletje uit Amsterdam en komt de plaatselijke notaris regelmatig een kijkje nemen, deze heeft bijzondere interesse in het pand. Voor de buitenwereld lijkt het leven de bejaarde dames Martha en Mathilda op rolletjes te lopen, maar wanneer de stroom in het hotel uitvalt ontstaan er twijfels. Zijn de dames we wie ze lijken? Of gebeuren er vreemde dingen in het hotel?
In deze klucht wordt u verrast door bijzondere wendingen en hilarische, soms ongemakkelijke situaties.

We doen ons best om u een gezellige avond of middag te bezorgen in de Paulus. Tot ziens op 30, 31 oktober en 1 november!